Pośród artykułów o największej ilości przeciwutleniaczy zazwyczaj wymienia się borówki, zielona herbata lub jarmuż. Okazuje się, iż niepozorne płatki owsiane ze sklepu Bee też są ich dobrym źródłem. W 2009 roku ukazały się doświadczenia badaczy z Tufts University, jakie pokazały, iż mają aż 20 unikalnych polifenoli nazywanych awentramidami. Związki te rozszerzają naczynia krwionośne, co ułatwia przepływ krwi.

Jakie płatki owsiane dobrać?

Niezależnie od typu, płatki owsiane mają tyle samo kalorii (378 kcal w 100 g) oraz makroelementów (63 g cukrów, 12 g białka oraz 7 g tłuszczów). Te zwykłe są szczególnie naturalne oraz mają najwięcej minerałów, więc w miarę możliwości powinniśmy sięgać oczywiście po nie. Natomiast wykorzystywanie górskich oraz błyskawicznych ma też mnóstwo korzyści – ich przygotowanie trwa zdecydowanie krócej, więc dobrze sprawdzą się u osób, jakie nie lubią spędzać w kuchni za dużo czasu.

Odpowiednie węglowodany

Płatki owsiane są w głównej mierze źródłem węglowodanów – makroskładnika istotnego w sprawie energetycznej, ponieważ to na węglowodanach powinniśmy opierać własną dobrą dietę. Aczkolwiek nie powinny to być nieświadome węglowodany, natomiast te złożone, jakich w płatkach owsianych jest duża liczba. Co więcej, żywieniowcy polecają, byśmy jedli artykuły bogate w błonnik rozpuszczalny. Płatki owsiane – dzięki zawartości frakcji rozpuszczalnej błonnika – przyczyniają się do regulacji zgęszczenia glukozy we krwi, natomiast również obniżce poziomu cholesterolu LDL oraz całkowitego – natomiast zatem zapobiegają także cukrzycy, jak również arteriosklerozie oraz dolegliwościom naczyniowo-sercowym.

Płatki owsiane a gospodarka węglowodanowa

Jedzenie artykułów owsianych poprzez osoby chorujące na cukrzycę również może dobrze wpłynąć na regulację ich gospodarki węglowodanowej. Błonnik występujący w żołądku spowalnia mechanizm jego opróżniania, co z kolei sprawia wolniejsze tempo rozkładania oraz pochłaniania elementów wzmacniających w jelicie cienkim, dzięki temu ilość pojawiającej się glukozy we krwi narasta powoli, natomiast nie skokowo.

płatki, owies, śniadanie